Senior Wijkbeheerder

Vacature gesloten

Senior Wijkbeheerder

Woonwaarts Nijmegen

Wat is vereist?

  • Mbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • In staat om te sturen op prestaties en doelen
  • Klantgericht, communicatief sterk, goed kunnen samenwerken
  • Goede beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Benaderbaar, doortastend en zichtbaar

Wat krijg je?

  • €3.022 - €3.700 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • CAO Woondiensten
  • 36-urige werkweek
  • 189 vakantie-uren per jaar
  • Persoonlijk ontwikkelbudget en opleidingsmogelijkheden
  • Hybride thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 25% Wijkrondes lopen
  • 25% Gesprekken met huurders
  • 20% Administratie
  • 10% Intern overleg
  • 20% Team coördineren

Stel direct een vraag

Vacature

Als Senior Wijkbeheerder bij Woonwaarts ben je verantwoordelijk voor de zichtbaarheid en laagdrempelige toegankelijkheid van Woonwaarts in de wijk. Je bent het eerste aanspreekpunt voor huurders, waarbij je focus ligt op leefbaarheid, bewonersparticipatie, preventie en handhaving. Je bent bekend met de wijk, het netwerk en de bewoners en je weet wat er speelt. Daarnaast signaleer je zelf (vroeg)tijdig leefbaarheidsproblemen, door het maken van wijkrondes. Niet alle problemen kun je direct zelf oplossen, dus je onderhoudt veel contact met collega’s en andere partijen in je netwerk. Wanneer het gaat om complexe problemen of multiproblematiek, schakel je een Woonconsulent in.

Daarnaast heb je als Senior Wijkbeheerder een coördinerende taak naar het team toe. Je neemt de regie in de vakinhoudelijke werkoverleggen, waarin je ervoor zorgt dat er eenduidige afspraken wordt gemaakt. Ook zie je toe op de naleving hiervan en geef je waar nodig vaktechnische aanwijzingen.

Je bent onderdeel van een team met tien Wijkbeheerders. Het hele werkgebied van Woonwaarts is verdeeld in wijkteams. Elk wijkteam bestaat uit Woonconsulenten, Verhuurconsulenten, een Sociaal Consulent, een Wijkregisseur en drie Wijkbeheerders.

Als je het leuk vindt om veel contact te onderhouden met veel verschillende soorten mensen, en je het uitdagend vindt om soms met weerstand van bewoners om te gaan, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Senior Wijkbeheerder

Op een leuke werkdag loop je een ronde in de wijk en drink je een kop koffie bij een bewoner waar het onkruid hoog in de voortuin staat. De bewoner voelt zich gezien en geeft aan dat hij zijn tuin weer gaat onderhouden.

Op een mindere werkdag heb je veel intern overleg. Deze overleggen zijn nuttig, maar hierdoor loopt je mailbox wel vol en kun je korter de wijk in dan je zou willen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Koffie drinken met huurder
    • Wijkronde lopen
    • Administratie bijwerken
    • Overleg met externe partij
    • Bellen met huurders
    • Overleg met collega-Wijkbeheerder
    • Team coördineren
    • Lunch
    • Administratie bijwerken
    • Wijkronde lopen
    • Gesprek met huurders
    • Wijkronde lopen
    • Koffie drinken met huurder
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met Woonconsulent
    • Bellen met huurder
    • Administratie bijwerken
    • Teamafspraken vastleggen
    • Overleg met collega-Wijkbeheerder
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Administratie bijwerken
    • Wijkronde lopen
    • Afspraak buurtbemiddeling bijwonen
    • Wijkronde lopen
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Administratie bijwerken
    • Overleg met Woonconsulent
    • Overleg met externe partij
    • Bellen met huurders
    • Wijkronde lopen
    • Gesprek met huurders
    • Lunch
    • Team coördineren
    • Wijkronde lopen
    • Gesprek met huurders
    • Administratie bijwerken
    • Overleg met collega-Wijkbeheerder
    • Mails lezen en beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Tijdens een wijkronde spreekt een bewoner je aan die veel geluidsoverlast van de buren ervaart. Wat doe je?

Als Wijkbeheerder is het in een dergelijke situatie belangrijk dat je goed luistert naar de bewoner en het probleem helder in kaart brengt. Vervolgens ga je in gesprek met de buren en leg je de kwestie voor. Soms lost dit het probleem al op, bijvoorbeeld wanneer de buren zich niet bewust waren van de overlast en aangeven er voortaan op te letten. Soms organiseer je ook een gesprek waarin de verschillende buren met elkaar in gesprek kunnen gaan.

Het kan ook zijn dat er meer problematiek achter zit en dat er bijvoorbeeld buurtbemiddeling nodig is. In dat geval zorg je dat deze partij ingeschakeld wordt. Als er sprake is van multiproblematiek, bespreek je dit met de Woonconsulent en eventueel draag je de casus over.

Groeipad

Woonwaarts geeft haar medewerkers genoeg ruimte om zichzelf te onwikkelen, zodat de organisatie aan haar opgave kan voldoen. Met de juiste kennis en vaardigheden kunnen medewerkers optimaal presteren in alle wijken en buurten waar Woonwaarts actief is. Medewerkers hebben zelf de regie in handen en krijgen de vrijheid om zichzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak te ontwikkelen. Hierin worden medewerkers gestimuleerd en gefaciliteerd: Woonwaarts heeft een organisatiebreed opleidingsbudget, en bovendien hebben medewerkers vanuit de CAO Woondiensten een individueel loopbaanbudget.

Senior Wijkbeheerder
Woonconsulent

Werken bij Woonwaarts

Wij zijn een wijkgerichte woningcorporatie werkzaam in de gemeenten Nijmegen, Beuningen en Druten. Samen met bewoners en partners werken wij elke dag aan sociaal duurzame buurten. Buurten waar mensen zich thuis voelen en fijn met elkaar samenleven, nu en in de toekomst. Wij zijn een wijkgerichte, platte organisatie met zelforganiserende teams. 

Al onze medewerkers hebben hun eigen specialismen, talenten en werkervaring. Deze krachten worden gebundeld om samen aan sociale, duurzame wijken en buurten te werken waar bewoners zich thuis voelen. Alleen dan kunnen ze het beste uit zichzelf halen, en wij geloven dat dit ook geldt voor al onze medewerkers.

Wij hebben ook regelmatig vacatures voor functies die uitstekend in te vullen zijn door mensen met bijvoorbeeld een visuele beperking of mensen die minder mobiel zijn. Wij bieden in overleg passende faciliteiten om goed en fijn te kunnen werken. Ook zijn er regelmatig stageplaatsen beschikbaar en staan we open voor open sollicitaties. Neem hiervoor contact op met een van onze HRM-Adviseurs via hrm@woonwaarts.nl of telefoon 024 382 01 00.

  • Kantoor in Nijmegen
  • 130 werknemers
  • 50% / 50%
  • Gemiddelde leeftijd 47 jaar
  • Informeel, representatief, voor enkele functies bedrijfskleding
  • Hybride werken

Collega's

Marjolein Albers - Sociaal Consulent - afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 1989 begonnen bij Woningbouwvereniging Eigen Haard wat na diverse fusies Woonwaarts is geworden. In de 33 jaar dat ik bij Woonwaarts werk heb ik in diverse functies gewerkt, altijd de mogelijkheid gekregen om opleidingen te volgen, door te groeien of te veranderen van functie. Op dit moment werk ik als Sociaal Consulent wat mij heel goed bevalt. Ik werk met heel veel plezier in een leuke vakgroep, fijn wijkteam en gezellige collegae.

Wat heb je gestudeerd?
MEAO en Sociaal Architect. Verder interne trainingen en cursussen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en terrasje pakken.

Rachelle Wijnandts - HRM adviseur - Staf

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag werken in het maatschappelijke speelveld. Er kwam een mooie vacature beschikbaar waar ik direct op heb gereageerd. Na de gesprekken was ik nog enthousiaster en wilde mijn steentje bijdrage aan deze interessante sector. Inmiddels is het 15 jaar geleden dat ik hier begon en werk er elke dag nog met veel plezier!

Wat was je vorige baan?
HRM adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, puzzelen, lezen, uit eten en theater bezoeken.

Daphne Schrijvershof - Facilitair medewerker en Secretaresse op de afdeling Service & Communicatie

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via mijn netwerk kwam ik in aanraking met Woonwaarts. De dubbelfunctie in de vacature sprak mij erg aan omdat ik bij mijn vorige werkgever ook voor deze 2 afdelingen werkzaamheden heb verricht en de afwisseling daarvan mij erg beviel. Toen mij tijdens het sollicitatiegesprek een lastige situatie werd voorgelegd kreeg ik gelijk de drive om deze op te lossen, ik weet nog dat ik dacht "wat een mooie uitdaging!"

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij Vivare.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten, met vrienden afspreken en winkelen.

Sollicitatieproces

Sluiting (21 augustus)
Gesprekken (25 augustus)
Arbeidsvoorwaardengesprek (31 augustus)

Interessante baan?