Wat is vereist?
- Hbo of universitair werk- en denkniveau, opleiding Accountancy of Bedrijfseconomie
- Aantoonbare werkervaring in planning & control, bij voorkeur binnen de sector
- Kennis van bedrijfsprocessen
- Je hebt analytische vaardigheden en adviesvaardigheden
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
- Je bent nauwkeurig, initiatiefrijk en oplossingsgericht
Wat krijg je?
- €4.205 - €6.678 bruto p/m op basis van een 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 36-urige werkweek, 32 uur is bespreekbaar
- 189.8 vakantie-uren o.b.v. 36 uur
- Persoonlijk opleidingsbudget en (vakgerichte) ontwikkelmogelijkheden
- CAO Woondiensten
- Reiskostenvergoeding, fietsplan of een OV-kaart
- Mogelijkheid tot hybride werken
- Laptop en telefoon
Wat doe je?
- 40% Managementrapportages en begrotingen opstellen
- 30% Interne controle
- 10% Vastgoed waardering
- 15% Scenario-analyses maken en management adviseren
- 5% Werkoverleg bijwonen en bijdragen aan projecten
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Manon Wensink
HRM Adviseur
Vacature
Als Adviseur Finance & Control bij Woonwaarts draag je de verantwoordelijkheid voor de volledige planning- en controlcyclus binnen de organisatie. Je analyseert, controleert en adviseert op financieel en fiscaal gebied, waarbij je opereert op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je stelt managementrapportages op, zoals de jaarrekening en begroting, voert interne controles uit en verzorgt vastgoedwaarderingen en projectcontroles. Zo zorg je voor een solide en verantwoord financieel beheer, dat de continuïteit van de organisatie waarborgt en de realisatie van organisatiedoelen ondersteunt.
Je werkt nauw samen met drie collega-Adviseurs binnen het Finance & Control team, waarbij jullie gezamenlijk het volledige spectrum van planning en control beheren. Je bereidt periodieke managementinformatie voor, stelt scenario-analyses op en ondersteunt het management bij uiteenlopende complexe vraagstukken. Ook draag je actief bij aan organisatiebrede projecten en werkoverleggen, waardoor je een brede impact hebt binnen de organisatie.
Binnen dit team van vier professionals is er sprake van een sterke onderlinge samenwerking en kennisuitwisseling. Jullie vullen elkaar aan en zorgen ervoor dat alle taken binnen planning en control zorgvuldig worden uitgevoerd. Het team biedt ruimte voor het ontwikkelen van je expertise en voor het gezamenlijk realiseren van de financiële doelstellingen van de organisatie.
Als je het leuk vindt om financiële analyses op te stellen, samen te werken met collega’s, beleidstukken te schrijven en je het een uitdaging vindt om ook onder tijdsdruk snel en accuraat te reageren op onverwachte vragen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je waardevolle contacten met collega’s en werk je samen aan het oplossen van diverse informatievragen. Je analyseert gegevens en draagt zo bij aan inzichtelijke rapportages die het team verder helpen.
Op een minder leuke werkdag heb je te maken met strakke deadlines binnen de planning- en controlcyclus. Daardoor moet je je werkzaamheden nauwkeurig plannen en flexibel omgaan met onverwachte vragen.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Teamoverleg Finance & Control
- Managementrapportages opstellen en begroting voorbereiden
- Lunch
- Interne controles op bedrijfsprocessen uitvoeren
- Vragen uit organisatie behandelen en korte analyses maken
- Voorbeeld weekagenda*
-
- Lunch
- Scenario-analyses opstellen en analyseren
- Contact met collega’s voor informatievragen en afstemming
- Projectcontrole en vastgoedwaarderingen uitvoeren
-
- Lunch
- Jaarrekening en meerjarenbegroting opstellen
- Interne controles uitvoeren en documenteren
- Ad hoc vragen uit de organisatie beantwoorden
-
- Lunch
- Werkoverleg en bijdragen aan organisatiebrede projecten
- Verdere uitwerking scenario-analyses en beleidsstukken schrijven
- Managementinformatie voorbereiden en controleren
-
- Lopende taken afronden, ad hoc analyses maken en voorbereiding volgende week
- Roostervrije ochtend
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Woonwaarts geeft haar medewerkers genoeg ruimte om zichzelf te onwikkelen, zodat de organisatie aan haar opgave kan voldoen. Met de juiste kennis en vaardigheden kunnen medewerkers optimaal presteren in alle wijken en buurten waar Woonwaarts actief is. Medewerkers hebben zelf de regie in handen en krijgen de vrijheid om zichzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak te ontwikkelen. Hierin worden medewerkers gestimuleerd en gefaciliteerd: Woonwaarts heeft een organisatiebreed opleidingsbudget, en bovendien hebben medewerkers vanuit de CAO Woondiensten een individueel loopbaanbudget.
Werken bij Woonwaarts
Bij ons werken betekent bijdragen aan fijne wijken en buurten. Wat je ook doet, je werkt altijd aan thema’s zoals beschikbaarheid, betaalbaarheid en duurzame leefkwaliteit. Dat doen we met 140 collega’s, samen met onze partners in de wijk. In de gemeenten Beuningen, Druten en Nijmegen zetten we ons dagelijks in voor sociaal duurzame wijken en buurten. Voor ons zijn dat plekken waar iedereen zich thuis voelt en waar bewoners zich actief voor inzetten.
Wil jij een bijdrage leveren? Neem gerust contact met ons op. We maken graag kennis met je, ook als er op dit moment geen vacatures zijn. We kijken vooral naar wie je bent en welke talenten je meebrengt.
Heb je een visuele beperking of ben je minder mobiel? Regelmatig hebben we vacatures voor functies die hier uitstekend bij passen. Samen kijken we hoe jij goed en prettig bij ons aan de slag kunt. Ben jij zo iemand, of weet jij hoe we met deze mensen in contact kunnen komen? Laat het ons weten!
Neem contact op met Rachelle Wijnandts (06 - 10 89 96 91) of Manon Wensink (06 - 59 87 18 87). Of stuur een mail naar hrm@woonwaarts.nl.
- Kantoor in Nijmegen
- 140 werknemers
- 50% / 50%
- Gemiddelde leeftijd 47 jaar
- Informeel, representatief, voor enkele functies bedrijfskleding
- Hybride werken