Terug

Adviseur Finance & Control

Adviseur Finance & Control

Woonwaarts Nijmegen

Wat is vereist?

  • Hbo of universitair werk- en denkniveau, opleiding Accountancy of Bedrijfseconomie
  • Aantoonbare werkervaring in planning & control, bij voorkeur binnen de sector
  • Kennis van bedrijfsprocessen
  • Je hebt analytische vaardigheden en adviesvaardigheden
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je bent nauwkeurig, initiatiefrijk en oplossingsgericht

Wat krijg je?

  • €4.205 - €6.678 bruto p/m op basis van een 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek, 32 uur is bespreekbaar
  • 189.8 vakantie-uren o.b.v. 36 uur
  • Persoonlijk opleidingsbudget en (vakgerichte) ontwikkelmogelijkheden
  • CAO Woondiensten
  • Reiskostenvergoeding, fietsplan of een OV-kaart
  • Mogelijkheid tot hybride werken
  • Laptop en telefoon

Wat doe je?

  • 40% Managementrapportages en begrotingen opstellen
  • 30% Interne controle
  • 10% Vastgoed waardering
  • 15% Scenario-analyses maken en management adviseren
  • 5% Werkoverleg bijwonen en bijdragen aan projecten

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Adviseur Finance & Control bij Woonwaarts draag je de verantwoordelijkheid voor de volledige planning- en controlcyclus binnen de organisatie. Je analyseert, controleert en adviseert op financieel en fiscaal gebied, waarbij je opereert op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je stelt managementrapportages op, zoals de jaarrekening en begroting, voert interne controles uit en verzorgt vastgoedwaarderingen en projectcontroles. Zo zorg je voor een solide en verantwoord financieel beheer, dat de continuïteit van de organisatie waarborgt en de realisatie van organisatiedoelen ondersteunt.

Je werkt nauw samen met drie collega-Adviseurs binnen het Finance & Control team, waarbij jullie gezamenlijk het volledige spectrum van planning en control beheren. Je bereidt periodieke managementinformatie voor, stelt scenario-analyses op en ondersteunt het management bij uiteenlopende complexe vraagstukken. Ook draag je actief bij aan organisatiebrede projecten en werkoverleggen, waardoor je een brede impact hebt binnen de organisatie.

Binnen dit team van vier professionals is er sprake van een sterke onderlinge samenwerking en kennisuitwisseling. Jullie vullen elkaar aan en zorgen ervoor dat alle taken binnen planning en control zorgvuldig worden uitgevoerd. Het team biedt ruimte voor het ontwikkelen van je expertise en voor het gezamenlijk realiseren van de financiële doelstellingen van de organisatie.

Als je het leuk vindt om financiële analyses op te stellen, samen te werken met collega’s, beleidstukken te schrijven en je het een uitdaging vindt om ook onder tijdsdruk snel en accuraat te reageren op onverwachte vragen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Adviseur Finance & Control

Op een leuke werkdag heb je waardevolle contacten met collega’s en werk je samen aan het oplossen van diverse informatievragen. Je analyseert gegevens en draagt zo bij aan inzichtelijke rapportages die het team verder helpen.

Op een minder leuke werkdag heb je te maken met strakke deadlines binnen de planning- en controlcyclus. Daardoor moet je je werkzaamheden nauwkeurig plannen en flexibel omgaan met onverwachte vragen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Teamoverleg Finance & Control
    • Managementrapportages opstellen en begroting voorbereiden
    • Lunch
    • Interne controles op bedrijfsprocessen uitvoeren
    • Vragen uit organisatie behandelen en korte analyses maken
    • Jaarrekening en meerjarenbegroting opstellen
    • Interne controles uitvoeren en documenteren
    • Ad hoc vragen uit de organisatie beantwoorden
    • Lopende taken afronden, ad hoc analyses maken en voorbereiding volgende week
    • Roostervrije ochtend

Voorbeeld uit de praktijk

Het kabinet besluit om de huur te bevriezen. Wat doe je?

Je analyseer eerst welke financiële impact de huurbevriezing heeft op de organisatie. Je stelt verschillende scenario’s op om de mogelijke gevolgen inzichtelijk te maken, waarbij je rekening houdt met inkomsten, kosten en investeringen. Vervolgens werk je samen met het Management om passende maatregelen te bepalen die onze financiële gezondheid waarborgen, zoals het aanpassen van budgetten of het uitstellen van bepaalde projecten. Door deze aanpak zorg je ervoor dat de organisatie tijdig kan anticiperen en haar doelen blijft realiseren, ondanks de nieuwe beleidsmaatregel.

Groeipad

Woonwaarts geeft haar medewerkers genoeg ruimte om zichzelf te onwikkelen, zodat de organisatie aan haar opgave kan voldoen. Met de juiste kennis en vaardigheden kunnen medewerkers optimaal presteren in alle wijken en buurten waar Woonwaarts actief is. Medewerkers hebben zelf de regie in handen en krijgen de vrijheid om zichzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak te ontwikkelen. Hierin worden medewerkers gestimuleerd en gefaciliteerd: Woonwaarts heeft een organisatiebreed opleidingsbudget, en bovendien hebben medewerkers vanuit de CAO Woondiensten een individueel loopbaanbudget.

Adviseur Finance & Control

Werken bij Woonwaarts

Bij ons werken betekent bijdragen aan fijne wijken en buurten. Wat je ook doet, je werkt altijd aan thema’s zoals beschikbaarheid, betaalbaarheid en duurzame leefkwaliteit. Dat doen we met 140 collega’s, samen met onze partners in de wijk. In de gemeenten Beuningen, Druten en Nijmegen zetten we ons dagelijks in voor sociaal duurzame wijken en buurten. Voor ons zijn dat plekken waar iedereen zich thuis voelt en waar bewoners zich actief voor inzetten.

Wil jij een bijdrage leveren? Neem gerust contact met ons op. We maken graag kennis met je, ook als er op dit moment geen vacatures zijn. We kijken vooral naar wie je bent en welke talenten je meebrengt.

Heb je een visuele beperking of ben je minder mobiel? Regelmatig hebben we vacatures voor functies die hier uitstekend bij passen. Samen kijken we hoe jij goed en prettig bij ons aan de slag kunt. Ben jij zo iemand, of weet jij hoe we met deze mensen in contact kunnen komen? Laat het ons weten!

Neem contact op met Rachelle Wijnandts (06 - 10 89 96 91) of Manon Wensink (06 - 59 87 18 87). Of stuur een mail naar hrm@woonwaarts.nl.

  • Kantoor in Nijmegen
  • 140 werknemers
  • 50% / 50%
  • Gemiddelde leeftijd 47 jaar
  • Informeel, representatief, voor enkele functies bedrijfskleding
  • Hybride werken

Collega's

Foto van medewerker Marjolein Albers
Foto van medewerker Rachelle Wijnandts
Foto van medewerker Daphne Schrijvershof

Marjolein Albers - Sociaal Consulent - afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 1989 begonnen bij Woningbouwvereniging Eigen Haard wat na diverse fusies Woonwaarts is geworden. In de 33 jaar dat ik bij Woonwaarts werk heb ik in diverse functies gewerkt, altijd de mogelijkheid gekregen om opleidingen te volgen, door te groeien of te veranderen van functie. Op dit moment werk ik als Sociaal Consulent wat mij heel goed bevalt. Ik werk met heel veel plezier in een leuke vakgroep, fijn wijkteam en gezellige collegae.

Wat heb je gestudeerd?
MEAO en Sociaal Architect. Verder interne trainingen en cursussen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en terrasje pakken.

Rachelle Wijnandts - HRM adviseur - Staf

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag werken in het maatschappelijke speelveld. Er kwam een mooie vacature beschikbaar waar ik direct op heb gereageerd. Na de gesprekken was ik nog enthousiaster en wilde mijn steentje bijdrage aan deze interessante sector. Inmiddels is het 15 jaar geleden dat ik hier begon en werk er elke dag nog met veel plezier!

Wat was je vorige baan?
HRM adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, puzzelen, lezen, uit eten en theater bezoeken.

Daphne Schrijvershof - Secretaresse op de afdeling Staf.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via mijn netwerk kwam ik in aanraking met Woonwaarts. De dubbelfunctie Facilitair en Secretariaat sprak mij toen erg aan omdat ik bij mijn vorige werkgever ook verschillende afdelingen ondersteunde. Inmiddels zijn we al bijna 9 jaar verder, heb ik een aantal mooie kansen binnen Woonwaarts gehad en werk ik nu als Secretaresse voor het Managementteam. Ik weet nog goed dat mij tijdens het sollicitatiegesprek een lastige situatie werd voorgelegd om op te lossen, waardoor ik gelijk dacht “wat een mooie uitdaging, kom maar op!”

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij een woningcorporatie.

Sollicitatieproces

Bevestiging van jouw sollicitatie
± Binnen 1-2 weken uitnodiging voor gesprek
Gesprek met leidinggevende en HRM Adviseur
± Binnen 1 week
Gesprek met collega
Arbeidsvoorwaardengesprek
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven