Communicatieadviseur

Solliciteer nu
Solliciteer voor 06-01-25

Communicatieadviseur

Woonwaarts Nijmegen

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • Ervaring met woordvoering en het beantwoorden van persvragen
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Je hebt een pakkende en overtuigende wijze van schrijven
  • Je bent een netwerker en kunt goed samenwerken

Wat krijg je?

  • €3.748 - €4.727 bruto p/m o.b.v. een 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 24-urige werkweek
  • 189,9 vakantie-uren bij een 36-urige werkweek
  • Persoonlijke ontwikkelbudget en opleidingsmogelijkheden
  • Eindejaarsuitkering
  • Keuze uit reiskostenvergoeding, OV-kaart of fietsplan
  • Mobiele devices
  • Thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 10% Overleg met het Wijkteam
  • 10% Overleg met de andere Communicatieadviseurs
  • 20% Intern overleg
  • 20% Persvoorlichting en woordvoering uitvoeren
  • 20% Draaiboeken en formats opstellen
  • 20% Relaties met externe partijen onderhouden

Vacature

Als Communicatieadviseur bij Woonwaarts ben je verantwoordelijk voor de woordvoering en persvoorlichting van de organisatie. Je ondersteunt bij het beantwoorden van persvragen en adviseert het management en de medewerkers over communicatievraagstukken. Bij het opstellen van persberichten heb je contact met verschillende afdelingen binnen de organisatie. Zij leveren de input en jij zorgt ervoor dat het juiste verhaal  wordt verspreid. Ook adviseer en ondersteun je een van de drie wijkteams bij verschillende sociale vraagstukken en vastgoedprojecten. Daarnaast draag je bij aan de positionering van de organisatie bij maatschappelijke vraagstukken. Je adviseert je collega's die in de media verschijnen bij het beantwoorden van persvragen zodat we als organisatie ons verhaal op de juiste manier vertellen.

Je maakt deel uit van het team Communicatie, bestaande uit drie andere Communicatieadviseurs, elk met een eigen specialisatie en aandachtsgebied. Je bent verantwoordelijk voor jouw eigen specialisatie, maar blijft op de hoogte van de werkzaamheden van je collega’s en ondersteunt hen wanneer nodig.

Als je het leuk vindt om veel informatie te vertalen naar kernboodschappen en je het uitdagend vindt om af en toe door de hectiek te worden geleefd, dan is dit de baan voor jou.

Werkweek

Communicatieadviseur

Op een normale werkdag overleg je met het management en andere afdelingen. Je pakt verschillende werkzaamheden op en er zit veel afwisseling in je dag.

Op een dag dat er een crisissituatie is, schakel je met collega's om de woordvoeringslijn uit te zetten en een kernboodschap te formuleren.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00

Voorbeeld uit de praktijk

Het onderhoud is niet goed of te laat uitgevoerd, waardoor huurders onnodig lang hinder hebben. Nu worden er kritische vragen gesteld door de politiek. Wat doe je?

De bestuurder wil graag ondersteund worden in het verwoorden en onderbouwen van de boodschap vanuit Woonwaarts in het bestuurlijk overleg met de Wethouder. Je adviseert op een duidelijke manier en je zorgt ervoor dat de bestuurder goed geïnformeerd is, zodat hij alle vragen van de Wethouder kan beantwoorden.

Groeipad

Woonwaarts geeft haar medewerkers genoeg ruimte om zichzelf te onwikkelen, zodat de organisatie aan haar opgave kan voldoen. Met de juiste kennis en vaardigheden kunnen medewerkers optimaal presteren in alle wijken en buurten waar Woonwaarts actief is. Medewerkers hebben zelf de regie in handen en krijgen de vrijheid om zichzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak te ontwikkelen. Hierin worden medewerkers gestimuleerd en gefaciliteerd: Woonwaarts heeft een organisatiebreed opleidingsbudget, en bovendien hebben medewerkers vanuit de CAO Woondiensten een individueel loopbaanbudget.

Communicatieadviseur

Werken bij Woonwaarts

Bij ons werken betekent bijdragen aan fijne wijken en buurten.
Wat je ook doet, je werkt altijd aan thema’s zoals beschikbaarheid, betaalbaarheid en duurzame leefkwaliteit. Dat doen we met 140 collega’s en samen met onze partners in de wijk. In de gemeenten Beuningen, Druten en Nijmegen zetten we ons dagelijks in voor sociaal duurzame wijken en buurten. Voor ons zijn dat plekken waar iedereen zich thuis voelt en waar bewoners zich actief voor inzetten.

Wil jij een bijdrage leveren? Neem gerust contact met ons op. We maken graag kennis met je, ook als er op dit moment geen vacatures zijn. We kijken vooral naar wie je bent en welke talenten je meebrengt.

Heb je een visuele beperking of ben je minder mobiel? Regelmatig hebben we vacatures voor functies die hier uitstekend bij passen. Samen kijken we hoe jij goed en prettig bij ons aan de slag kunt. Ben jij zo iemand, of weet jij hoe we met deze mensen in contact kunnen komen? Laat het ons weten!

Neem contact op met Rachelle of Manon via hrm@woonwaarts.nl.

  • Kantoor in Nijmegen
  • 140 werknemers
  • 50% / 50%
  • Gemiddelde leeftijd 47 jaar
  • Informeel, representatief, voor enkele functies bedrijfskleding
  • Hybride werken

Collega's

Foto van medewerker Marjolein Albers
Foto van medewerker Rachelle Wijnandts
Foto van medewerker Daphne Schrijvershof

Marjolein Albers - Sociaal Consulent - afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 1989 begonnen bij Woningbouwvereniging Eigen Haard wat na diverse fusies Woonwaarts is geworden. In de 33 jaar dat ik bij Woonwaarts werk heb ik in diverse functies gewerkt, altijd de mogelijkheid gekregen om opleidingen te volgen, door te groeien of te veranderen van functie. Op dit moment werk ik als Sociaal Consulent wat mij heel goed bevalt. Ik werk met heel veel plezier in een leuke vakgroep, fijn wijkteam en gezellige collegae.

Wat heb je gestudeerd?
MEAO en Sociaal Architect. Verder interne trainingen en cursussen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en terrasje pakken.

Rachelle Wijnandts - HRM adviseur - Staf

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag werken in het maatschappelijke speelveld. Er kwam een mooie vacature beschikbaar waar ik direct op heb gereageerd. Na de gesprekken was ik nog enthousiaster en wilde mijn steentje bijdrage aan deze interessante sector. Inmiddels is het 15 jaar geleden dat ik hier begon en werk er elke dag nog met veel plezier!

Wat was je vorige baan?
HRM adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, puzzelen, lezen, uit eten en theater bezoeken.

Daphne Schrijvershof - Secretaresse op de afdeling Staf.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via mijn netwerk kwam ik in aanraking met Woonwaarts. De dubbelfunctie Facilitair en Secretariaat sprak mij toen erg aan omdat ik bij mijn vorige werkgever ook verschillende afdelingen ondersteunde. Inmiddels zijn we al bijna 9 jaar verder, heb ik een aantal mooie kansen binnen Woonwaarts gehad en werk ik nu als Secretaresse voor het Managementteam. Ik weet nog goed dat mij tijdens het sollicitatiegesprek een lastige situatie werd voorgelegd om op te lossen, waardoor ik gelijk dacht “wat een mooie uitdaging, kom maar op!”

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij een woningcorporatie.

Sollicitatieproces

Brievenselectie - 6 januari
Gesprekken met Teamleider, HRM en collega's - 8 januari
Arbeidsvoorwaardengesprek - 15 januari

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven