Wijkbeheerder

Solliciteer nu

Wijkbeheerder

Woonwaarts Nijmegen

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Mbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • Klantgericht, communicatief sterk, goed kunnen samenwerken
  • Goede beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Benaderbaar, doortastend en zichtbaar

Wat krijg je?

  • €3.114 - €3.892 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • CAO Woondiensten
  • 36-urige werkweek
  • 189 vakantie-uren per jaar
  • Persoonlijk ontwikkelbudget en opleidingsmogelijkheden
  • Hybride thuiswerkmogelijkheden
  • Eindejaarsbonus en mobiele devices

Wat doe je?

  • 35% Wijkrondes lopen
  • 35% Gesprekken met huurders
  • 20% Administratie
  • 10% Intern overleg

Stel direct een vraag

Vacature

Als Wijkbeheerder ben je verantwoordelijk voor de zichtbaarheid en laagdrempelige toegankelijkheid van Woonwaarts in de wijk. Je bent het eerste aanspreekpunt voor huurders, waarbij je focus ligt op leefbaarheid, bewonersparticipatie, preventie en handhaving. Je bent bekend met de wijk, het netwerk en de bewoners en je weet wat er speelt. Daarnaast signaleer je zelf (vroeg)tijdig leefbaarheidsproblemen, door het maken van wijkrondes. Niet alle problemen kun je direct zelf oplossen, dus je onderhoudt veel contact met collega’s en andere partijen in je netwerk. Wanneer het gaat om complexe problemen of multiproblematiek, schakel je een Woonconsulent in.

Je bent onderdeel van een team met elf Wijkbeheerders. Het hele werkgebied van Woonwaarts is verdeeld in wijkteams. Elk wijkteam bestaat uit Woonconsulenten, Verhuurconsulenten, een Sociaal Consulent, een Wijkregisseur en minimaal drie Wijkbeheerders.

Als je het leuk vindt om veel contact te onderhouden met veel verschillende soorten mensen, en je het uitdagend vindt om soms met weerstand van bewoners om te gaan, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Wijkbeheerder

Op een leuke werkdag loop je een ronde in de wijk en drink je een kop koffie bij een bewoner waar het onkruid hoog in de voortuin staat. De bewoner voelt zich gezien en geeft aan dat hij zijn tuin weer gaat onderhouden.

Op een mindere werkdag heb je veel intern overleg. Deze overleggen zijn nuttig, maar hierdoor loopt je mailbox wel vol en kun je korter de wijk in dan je zou willen.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Koffie drinken met huurder
    • Wijkronde lopen
    • Administratie bijwerken
    • Overleg met externe partij
    • Bellen met huurders
    • Overleg met collega-Wijkbeheerder
    • Overleg met Woonconsulent
    • Lunch
    • Administratie bijwerken
    • Wijkronde lopen
    • Gesprek met huurders
    • Wijkronde lopen
    • Koffie drinken met huurder
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met Woonconsulent
    • Bellen met huurder
    • Administratie bijwerken
    • Teamafspraken vastleggen
    • Overleg met collega-Wijkbeheerder
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Administratie bijwerken
    • Wijkronde lopen
    • Afspraak buurtbemiddeling bijwonen
    • Wijkronde lopen
    • Lunch
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Administratie bijwerken
    • Overleg met Woonconsulent
    • Overleg met externe partij
    • Bellen met huurders
    • Wijkronde lopen
    • Gesprek met huurders
    • Lunch
    • Wijkronde lopen
    • Gesprek met huurders
    • Administratie bijwerken
    • Overleg met collega-Wijkbeheerder
    • Mails lezen en beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Tijdens een wijkronde spreekt een bewoner je aan die veel geluidsoverlast van de buren ervaart. Wat doe je?

Als Wijkbeheerder is het in een dergelijke situatie belangrijk dat je goed luistert naar de bewoner en het probleem helder in kaart brengt. Vervolgens ga je in gesprek met de buren en leg je de kwestie voor. Soms lost dit het probleem al op, bijvoorbeeld wanneer de buren zich niet bewust waren van de overlast en aangeven er voortaan op te letten. Soms organiseer je ook een gesprek waarin de verschillende buren met elkaar in gesprek kunnen gaan.

Het kan ook zijn dat er meer problematiek achter zit en dat er bijvoorbeeld buurtbemiddeling nodig is. In dat geval zorg je dat deze partij ingeschakeld wordt. Als er sprake is van multiproblematiek, bespreek je dit met de Woonconsulent en eventueel draag je de casus over.

Groeipad

Woonwaarts geeft haar medewerkers genoeg ruimte om zichzelf te onwikkelen, zodat de organisatie aan haar opgave kan voldoen. Met de juiste kennis en vaardigheden kunnen medewerkers optimaal presteren in alle wijken en buurten waar Woonwaarts actief is. Medewerkers hebben zelf de regie in handen en krijgen de vrijheid om zichzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak te ontwikkelen. Hierin worden medewerkers gestimuleerd en gefaciliteerd: Woonwaarts heeft een organisatiebreed opleidingsbudget, en bovendien hebben medewerkers vanuit de CAO Woondiensten een individueel loopbaanbudget.

Wijkbeheerder
Woonconsulent

Werken bij Woonwaarts

Bij ons werken betekent bijdragen aan fijne wijken en buurten.
Wat je ook doet, je werkt altijd aan thema’s zoals beschikbaarheid, betaalbaarheid en duurzame leefkwaliteit. Dat doen we met 140 collega’s en samen met onze partners in de wijk. In de gemeenten Beuningen, Druten en Nijmegen zetten we ons dagelijks in voor sociaal duurzame wijken en buurten. Voor ons zijn dat plekken waar iedereen zich thuis voelt en waar bewoners zich actief voor inzetten.

Wil jij een bijdrage leveren? Neem gerust contact met ons op. We maken graag kennis met je, ook als er op dit moment geen vacatures zijn. We kijken vooral naar wie je bent en welke talenten je meebrengt.

Heb je een visuele beperking of ben je minder mobiel? Regelmatig hebben we vacatures voor functies die hier uitstekend bij passen. Samen kijken we hoe jij goed en prettig bij ons aan de slag kunt. Ben jij zo iemand, of weet jij hoe we met deze mensen in contact kunnen komen? Laat het ons weten!

Neem contact op met Rachelle of Manon via hrm@woonwaarts.nl.

  • Kantoor in Nijmegen
  • 140 werknemers
  • 50% / 50%
  • Gemiddelde leeftijd 47 jaar
  • Informeel, representatief, voor enkele functies bedrijfskleding
  • Hybride werken

Collega's

Foto van medewerker Marjolein Albers
Foto van medewerker Rachelle Wijnandts
Foto van medewerker Daphne Schrijvershof

Marjolein Albers - Sociaal Consulent - afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 1989 begonnen bij Woningbouwvereniging Eigen Haard wat na diverse fusies Woonwaarts is geworden. In de 33 jaar dat ik bij Woonwaarts werk heb ik in diverse functies gewerkt, altijd de mogelijkheid gekregen om opleidingen te volgen, door te groeien of te veranderen van functie. Op dit moment werk ik als Sociaal Consulent wat mij heel goed bevalt. Ik werk met heel veel plezier in een leuke vakgroep, fijn wijkteam en gezellige collegae.

Wat heb je gestudeerd?
MEAO en Sociaal Architect. Verder interne trainingen en cursussen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en terrasje pakken.

Rachelle Wijnandts - HRM adviseur - Staf

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag werken in het maatschappelijke speelveld. Er kwam een mooie vacature beschikbaar waar ik direct op heb gereageerd. Na de gesprekken was ik nog enthousiaster en wilde mijn steentje bijdrage aan deze interessante sector. Inmiddels is het 15 jaar geleden dat ik hier begon en werk er elke dag nog met veel plezier!

Wat was je vorige baan?
HRM adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, puzzelen, lezen, uit eten en theater bezoeken.

Daphne Schrijvershof - Secretaresse op de afdeling Staf.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via mijn netwerk kwam ik in aanraking met Woonwaarts. De dubbelfunctie Facilitair en Secretariaat sprak mij toen erg aan omdat ik bij mijn vorige werkgever ook verschillende afdelingen ondersteunde. Inmiddels zijn we al bijna 9 jaar verder, heb ik een aantal mooie kansen binnen Woonwaarts gehad en werk ik nu als Secretaresse voor het Managementteam. Ik weet nog goed dat mij tijdens het sollicitatiegesprek een lastige situatie werd voorgelegd om op te lossen, waardoor ik gelijk dacht “wat een mooie uitdaging, kom maar op!”

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij een woningcorporatie.

Sollicitatieproces

Sluiting (6 januari)
Gesprekken (14 januari)
Arbeidsvoorwaardengesprek (22 januari)

Interessante baan?

Solliciteer nu
Terug naar boven