Medewerker Communicatie

Vacature gesloten

Medewerker Communicatie

Woonwaarts Nijmegen

Wat is vereist?

  • Hbo/mbo werk- en denkniveau
  • Communicatief vaardig en gevoel voor beeld, taal en verschillende mediavormen
  • Goede beheersing Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Creatief, zelfstandig en leergierig
  • Beschikbaar op vrijdag

Wat krijg je?

  • €3.327- €4.098 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 24-urige werkweek
  • 189 vakantie-uren (o.b.v. fulltime dienstverband)
  • Persoonlijk ontwikkelbudget en opleidingsmogelijkheden
  • Telefoon, laptop en thuiswerkmogelijkheden

Wat doe je?

  • 40% Interne en externe kanalen beheren en onderhouden
  • 30% Projectwerkzaamheden
  • 20% Intern overleg
  • 10% Meewerken aan het bewonersblad

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Jorik Soer

Operationeel Manager Service & Communicatie

Vacature

Als Medewerker Communicatie bij Woonwaarts ben je samen met je team verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie. Je beheert en onderhoudt het intranet, de website en social media-kanalen, waarvoor je berichten schrijft, redigeert en plaatst. Ook voer je de eindredactie op externe communicatie die naar bewoners gestuurd wordt, zoals brieven of brochures. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van het bewonersblad, dat twee keer per jaar uitkomt. Hiervoor schrijf je artikelen, denk je mee over de inhoud en onderhoud je contact met de externe tekstschrijver.

Ook ondersteun je collega’s bij de communicatie van vastgoedprojecten, door mee te denken over hoe huurders en huiseigenaren het best geïnformeerd kunnen worden. Hiervoor ontwerp je bijvoorbeeld uitnodigingen of een bouwdoek en schrijf je mee aan brieven en andere communicatiemiddelen. Ook houd je je bezig met het ontwikkelen van (nieuwe) communicatiemiddelen en onderhoud je het contact met een extern communicatiebureau wanneer er campagnes worden uitgezet. Bij al je werkzaamheden zorg je ervoor dat de huisstijl van Woonwaarts goed gebruikt wordt.

Je bent onderdeel van het Team Communicatie, dat naast jou bestaat uit twee andere Medewerkers Communicatie en een Communicatieadviseur. Je legt verantwoording af aan de Operationeel Manager Service en Communicatie.  Vanwege alle projecten en veranderingen die de wereld van ons vraagt, zoeken we een Medewerker Communicatie voor twee jaar. Als er na die tijd nog voldoende projecten zijn, verlengen we de arbeidsovereenkomst.

Dit is een baan voor jou als je het leuk vindt om veel verschillende werkzaamheden op het gebied van communicatie uit te voeren en je hierbij in te leven in de bewoners. Ook wanneer je het uitdagend vindt dat je soms je eigen planning moet aanpassen voor ad hoc verzoeken van collega’s, is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Medewerker Communicatie

Op een leuke werkdag heb je goed contact met je collega’s en komen jullie tot leuke nieuwe ideeën. Ook zit er veel afwisseling in je werkzaamheden en lukt het om alles op tijd af te krijgen.

Op een mindere werkdag komen er veel verzoeken van collega’s binnen, waardoor je niet toekomt aan je geplande werkzaamheden en je de planning moet aanpassen.

  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Vrije dag
    • Vrije dag
    • Lunch
    • Brief voor bewoners schrijven
    • Berichten voor intranet redigeren
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Nieuwe communicatiemiddelen ontwikkelen
    • Collega adviseren
    • Website onderhouden

Voorbeeld uit de praktijk

Een collega levert een tekst aan voor een nieuwsbericht. Je vindt de tekst onduidelijk en de boodschap voor de ontvanger kan beter. Hoe ga je te werk?

Het is belangrijk dat in alle interne en externe communicatie de huisstijl van Woonwaarts bewaakt wordt en de schrijfstijl consequent is. Wanneer een collega een tekst aanlevert waarin dit niet voldoende gebeurt, ga je allereerst in gesprek met de collega in kwestie. Je bespreekt samen de verbeterpunten en je legt duidelijk uit waarom je bepaalde keuzes maakt. Op deze manier weet je collega de volgende keer beter waar hij of zij op kan letten; iets wat werk scheelt voor zowel de collega's als voor Team Communicatie.

Groeipad

Wij geven onze medewerkers genoeg ruimte om zichzelf te ontwikkelen, zodat we aan onze opgave kunnen voldoen. Met de juiste kennis en vaardigheden kunnen medewerkers optimaal presteren in alle wijken en buurten waar we actief zijn. Medewerkers hebben zelf de regie in handen en krijgen de vrijheid om zichzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak te ontwikkelen. Hierin worden medewerkers gestimuleerd en gefaciliteerd: we hebben een organisatiebreed opleidingsbudget, en bovendien hebben medewerkers vanuit de CAO Woondiensten een individueel loopbaanbudget.

Medewerker Communicatie

Werken bij Woonwaarts

Bij ons werken betekent bijdragen aan fijne wijken en buurten. Wat je ook doet, je werkt altijd aan thema’s zoals beschikbaarheid, betaalbaarheid en duurzame leefkwaliteit. Dat doen we met 140 collega’s, samen met onze partners in de wijk. In de gemeenten Beuningen, Druten en Nijmegen zetten we ons dagelijks in voor sociaal duurzame wijken en buurten. Voor ons zijn dat plekken waar iedereen zich thuis voelt en waar bewoners zich actief voor inzetten.

Wil jij een bijdrage leveren? Neem gerust contact met ons op. We maken graag kennis met je, ook als er op dit moment geen vacatures zijn. We kijken vooral naar wie je bent en welke talenten je meebrengt.

Heb je een visuele beperking of ben je minder mobiel? Regelmatig hebben we vacatures voor functies die hier uitstekend bij passen. Samen kijken we hoe jij goed en prettig bij ons aan de slag kunt. Ben jij zo iemand, of weet jij hoe we met deze mensen in contact kunnen komen? Laat het ons weten!

Neem contact op met Rachelle Wijnandts (06 - 10 89 96 91) of Manon Wensink (06 - 59 87 18 87). Of stuur een mail naar hrm@woonwaarts.nl.

  • Kantoor in Nijmegen
  • 140 werknemers
  • 50% / 50%
  • Gemiddelde leeftijd 47 jaar
  • Informeel, representatief, voor enkele functies bedrijfskleding
  • Hybride werken

Collega's

Foto van medewerker Marjolein Albers
Foto van medewerker Rachelle Wijnandts
Foto van medewerker Daphne Schrijvershof

Marjolein Albers - Sociaal Consulent - afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 1989 begonnen bij Woningbouwvereniging Eigen Haard wat na diverse fusies Woonwaarts is geworden. In de 33 jaar dat ik bij Woonwaarts werk heb ik in diverse functies gewerkt, altijd de mogelijkheid gekregen om opleidingen te volgen, door te groeien of te veranderen van functie. Op dit moment werk ik als Sociaal Consulent wat mij heel goed bevalt. Ik werk met heel veel plezier in een leuke vakgroep, fijn wijkteam en gezellige collegae.

Wat heb je gestudeerd?
MEAO en Sociaal Architect. Verder interne trainingen en cursussen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en terrasje pakken.

Rachelle Wijnandts - HRM adviseur - Staf

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag werken in het maatschappelijke speelveld. Er kwam een mooie vacature beschikbaar waar ik direct op heb gereageerd. Na de gesprekken was ik nog enthousiaster en wilde mijn steentje bijdrage aan deze interessante sector. Inmiddels is het 15 jaar geleden dat ik hier begon en werk er elke dag nog met veel plezier!

Wat was je vorige baan?
HRM adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, puzzelen, lezen, uit eten en theater bezoeken.

Daphne Schrijvershof - Secretaresse op de afdeling Staf.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via mijn netwerk kwam ik in aanraking met Woonwaarts. De dubbelfunctie Facilitair en Secretariaat sprak mij toen erg aan omdat ik bij mijn vorige werkgever ook verschillende afdelingen ondersteunde. Inmiddels zijn we al bijna 9 jaar verder, heb ik een aantal mooie kansen binnen Woonwaarts gehad en werk ik nu als Secretaresse voor het Managementteam. Ik weet nog goed dat mij tijdens het sollicitatiegesprek een lastige situatie werd voorgelegd om op te lossen, waardoor ik gelijk dacht “wat een mooie uitdaging, kom maar op!”

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij een woningcorporatie.

Sollicitatieproces

Eerste gesprek met leidinggevende, HRM adviseur en Communicatieadviseur
Tweede gesprek met HRM en directe collega's
Arbeidsvoorwaardengesprek met HRM-adviseur
Je hebt de baan!

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven