Vastgoedadviseur Beleid & Kwaliteit

Solliciteer nu

Vastgoedadviseur Beleid & Kwaliteit

Woonwaarts Nijmegen

Solliciteer nu

Wat is vereist?

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar beleidsmatige werkervaring
  • Beleidsstukken kunnen schrijven en strategie kunnen vertalen naar beleid
  • Goede technische bouwkundige achtergrond
  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Adviseren en naar actieve samenwerking met interne en externe partijen streven

Wat krijg je?

  • €4.366 - €5.867 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • CAO Woondiensten
  • Eindejaarsbonus
  • 36-urige werkweek
  • 189,8 vakantie-uren per jaar
  • Persoonlijk ontwikkelbudget en (vakgerichte) opleidingsmogelijkheden
  • Mobiele middelen
  • Woon-werkverkeervergoeding, fietsplan of een NS-trajectkaart

Wat doe je?

  • 35% Complexsessies organiseren en begeleiden
  • 35% Beleid schrijven
  • 30% Vastgoed gerelateerde vraagstukken behandelen en op gebiedsvisies adviseren

Stel direct een vraag

Vacature

Als Vastgoedadviseur Beleid & Kwaliteit bij Woonwaarts combineer je jouw technische kennis van complexen met sterke schrijfvaardigheden om de kwaliteit van het vastgoed te verbeteren. Je draagt bij aan complexbeheerplannen, gebiedsvisies en nieuwe beleidsstukken. Daarnaast heb je een adviserende rol in vastgoedvraagstukken. Verder is heldere communicatie met collega's en externe partners hierbij heel belangrijk.

In deze rol organiseer je complexsessies, waarbij je samen met interne en externe partijen werkt aan verbeteringen en beleid. Daarnaast focus jij op het actualiseren van het beleid en deel je jouw kennis en ervaring, gericht op het professionaliseren van het vastgoed.

Je komt te werken in een team van Vastgoedadviseurs. Naast jou is er nog een tweede Vastgoedadviseur Beleid & Kwaliteit en is er nog een collega Vastgoedadviseur Onderhoud & Beheer. Met z'n drieën zet je je in voor het optimaliseren van de vastgoedportefeuille. Jouw leidinggevende is de Manager Vastgoed. Samen werken jullie aan de beste resultaten, waarbij kennisdeling en samenwerking voorop staan.

Als je graag beleidsstukken schrijft, sociaal en leergierig bent, goed kunt samenwerken met collega's en je het niet erg vindt om met deadlines, ad-hocklussen en meerdere dossiers te werken, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Vastgoedadviseur Beleid & Kwaliteit

Op een leuke werkdag heb je een dag vol met uitdagende taken variërend van het organiseren van complexsessies tot het adviseren over vastgoedgerelateerde vraagstukken. Je haalt voldoening uit je werk, omdat je merkt dat je mooie stappen maakt in je werkzaamheden en een duidelijke bijdrage levert aan het behalen van doelstellingen.

Op een matige werkdag heb je te maken met veel vragen vanuit de organisatie waarop je niet direct antwoorden kunt leveren. Je voelt de druk van deadlines en de noodzaak om tegelijkertijd aan meerdere taken en verzoeken te werken.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Aan een beleidsstuk werken
    • Actiepunten uit het overleg verwerken
    • Vastgoed gerelateerde vraagstukken behandelen en op gebiedsvisies adviseren
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Een-op-een met Manager Vastgoed
    • Beleid toevoegen, actualiseren en vastgoed professionaliseren
    • Intern overleg
    • Administratie verwerken
    • Complexsessies organiseren en begeleiden
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Lunch
    • Complexsessies organiseren en begeleiden
    • Overleg voorbereiden
    • Aanpassingen op het beleidsstuk verwerken
    • Ad-hoctaken oppakken

Voorbeeld uit de praktijk

Je zit in een vergadering met je Manager en je krijgt te horen dat je een beleidsstuk moet produceren. Wat doe je?

Je begrijpt dat het ontwikkelen van een beleidsstuk een organisatiebrede opgave is, die een integrale aanpak vereist. Je zet je technische kennis van complexen en je schrijfvaardigheden in en je begint de rest van je team en relevante afdelingen bij dit proces te betrekken. Samen werk je aan het creëren van een gedegen beleidsstuk dat door de hele organisatie wordt gedragen.

Nadat het beleidsstuk is ontwikkeld en door alle betrokkenen is goedgekeurd, breng je het ter vaststelling in bij het Management overleg. Je begrijpt dat dit een belangrijk aspect van je functie is, dus je bent bereid om er de tijd en energie in te steken die nodig is om ervoor te zorgen dat het beleidsstuk op een hoog niveau is en voldoet aan de verwachtingen van de organisatie. Door deze aanpak krijgt het beleidsstuk vorm en wordt het effectief geïmplementeerd binnen Woonwaarts.

Groeipad

Woonwaarts geeft haar medewerkers genoeg ruimte om zichzelf te onwikkelen, zodat de organisatie aan haar opgave kan voldoen. Met de juiste kennis en vaardigheden kunnen medewerkers optimaal presteren in alle wijken en buurten waar Woonwaarts actief is. Medewerkers hebben zelf de regie in handen en krijgen de vrijheid om zichzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak te ontwikkelen. Hierin worden medewerkers gestimuleerd en gefaciliteerd: Woonwaarts heeft een organisatiebreed opleidingsbudget, en bovendien hebben medewerkers vanuit de CAO Woondiensten een individueel loopbaanbudget.

Vastgoedadviseur Beleid & Kwaliteit

Werken bij Woonwaarts

Wij zijn een wijkgerichte woningcorporatie werkzaam in de gemeenten Nijmegen, Beuningen en Druten. Samen met bewoners en partners werken wij elke dag aan sociaal duurzame buurten. Buurten waar mensen zich thuis voelen en fijn met elkaar samenleven, nu en in de toekomst. Wij zijn een wijkgerichte, platte organisatie met zelforganiserende teams. 

Al onze medewerkers hebben hun eigen specialismen, talenten en werkervaring. Deze krachten worden gebundeld om samen aan sociale, duurzame wijken en buurten te werken waar bewoners zich thuis voelen. Alleen dan kunnen ze het beste uit zichzelf halen, en wij geloven dat dit ook geldt voor al onze medewerkers.

Wij hebben ook regelmatig vacatures voor functies die uitstekend in te vullen zijn door mensen met bijvoorbeeld een visuele beperking of mensen die minder mobiel zijn. Wij bieden in overleg passende faciliteiten om goed en fijn te kunnen werken. Ook zijn er regelmatig stageplaatsen beschikbaar en staan we open voor open sollicitaties. Neem hiervoor contact op met een van onze HRM-Adviseurs via hrm@woonwaarts.nl of telefoon 024 382 01 00.

  • Kantoor in Nijmegen
  • 130 werknemers
  • 50% / 50%
  • Gemiddelde leeftijd 47 jaar
  • Informeel, representatief, voor enkele functies bedrijfskleding
  • Hybride werken

Collega's

Marjolein Albers - Sociaal Consulent - afdeling Wonen

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik ben in 1989 begonnen bij Woningbouwvereniging Eigen Haard wat na diverse fusies Woonwaarts is geworden. In de 33 jaar dat ik bij Woonwaarts werk heb ik in diverse functies gewerkt, altijd de mogelijkheid gekregen om opleidingen te volgen, door te groeien of te veranderen van functie. Op dit moment werk ik als Sociaal Consulent wat mij heel goed bevalt. Ik werk met heel veel plezier in een leuke vakgroep, fijn wijkteam en gezellige collegae.

Wat heb je gestudeerd?
MEAO en Sociaal Architect. Verder interne trainingen en cursussen.

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten en terrasje pakken.

Rachelle Wijnandts - HRM adviseur - Staf

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik wilde graag werken in het maatschappelijke speelveld. Er kwam een mooie vacature beschikbaar waar ik direct op heb gereageerd. Na de gesprekken was ik nog enthousiaster en wilde mijn steentje bijdrage aan deze interessante sector. Inmiddels is het 15 jaar geleden dat ik hier begon en werk er elke dag nog met veel plezier!

Wat was je vorige baan?
HRM adviseur.

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, puzzelen, lezen, uit eten en theater bezoeken.

Daphne Schrijvershof - Secretaresse op de afdeling Staf.

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Via mijn netwerk kwam ik in aanraking met Woonwaarts. De dubbelfunctie Facilitair en Secretariaat sprak mij toen erg aan omdat ik bij mijn vorige werkgever ook verschillende afdelingen ondersteunde. Inmiddels zijn we al bijna 9 jaar verder, heb ik een aantal mooie kansen binnen Woonwaarts gehad en werk ik nu als Secretaresse voor het Managementteam. Ik weet nog goed dat mij tijdens het sollicitatiegesprek een lastige situatie werd voorgelegd om op te lossen, waardoor ik gelijk dacht “wat een mooie uitdaging, kom maar op!”

Wat was je vorige baan?
Secretaresse bij een woningcorporatie.

Sollicitatieproces

Sluitingsdatum 12 mei
Gesprekken 23 mei in de ochtend
Arbeidsvoorwaardengesprek 28 mei

Interessante baan?

Solliciteer nu