Woonconsulent
Woonwaarts Nijmegen
Wat is vereist?
- Hbo werk- en denkniveau
- Enkele jaren relevante werkervaring
- Inlevingsvermogen en communicatief vaardig
- Op diplomatieke wijze kunnen omgaan met belangentegenstellingen
- Kennis van huurrecht
- Klantgericht, initiatiefrijk, empathisch en creatief
Wat krijg je?
- €4.087 - €5.375 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring) bij een volledig dienstverband
- CAO Woondiensten
- 36-urige werkweek
- 189 vakantie-uren per jaar bij een volledig dienstverband
- Persoonlijk ontwikkelbudget en opleidingsmogelijkheden
- Hybride thuiswerkmogelijkheden
Wat doe je?
- 30% Klachten en meldingen beoordelen en acties uitzetten
- 20% Administratie en dossiervorming
- 15% Huisbezoeken afleggen en wijkrondes lopen
- 10% Verdieping in veelvoorkomende problematiek
- 5% Contact met bewonersgroepen
- 20% Intern en extern overleg
Stel direct een vraag
Rachelle Wijnandts
HRM Adviseur
Vacature
Als Woonconsulent bij Woonwaarts ben je verantwoordelijk voor de casussen uit de wijk waarbij sprake is van multiproblematiek. Je focus ligt hierbij op leefbaarheid, bewonersparticipatie, preventie en handhaving. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om casuïstiek waar verslaving, huiselijk geweld of overlast een rol spelen. Je beoordeelt klachten en meldingen en zet vervolgens gepaste acties uit. Ook bedenk je zelf actief wat er nodig is in de wijken.
Je ontvangt meldingen en klachten van externe instanties, de politie of van bewoners zelf. De meest voorkomende problemen worden zelfstandig door de Wijkbeheerders opgelost, maar meer complexe casussen - waar sprake is van meerdere problemen - pak jij op. Je overlegt met de betrokken instanties, gaat op huisbezoek en zet de nodige acties uit. Ook zorg je voor een goede administratie en dossiervorming. Je hebt ervaring met complexe casuïstiek op het sociaal maatschappelijk domein en je herkent sociaal psychologische problematiek. Je weet hier passende oplossingen of interventies voor aan te dragen. Kennis van het huurrecht is hierbij een must. Je onderhoudt ook contact met bewonersgroepen om informatie op te halen over wat er speelt in de wijken.
Je bent onderdeel van een Wijkteam van een specifiek gebied. Dit team bestaat naast jou uit andere Woonconsulenten, Verhuurconsulenten en Wijkbeheerders, een Sociaal Consulent en een Wijkregisseur. Je onderhoudt vooral intensief contact met de Wijkbeheerders in je team, aangezien zij elke dag in de wijken te vinden zijn en dus goed weten wat er speelt.
Als je het leuk vindt om het verschil te maken voor huurders en je het uitdagend vindt om dit soms in aangrijpende situaties te doen, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je een fijn overleg met collega’s, waarin jullie complimenten ontvangen voor de goede samenwerking. Ook zet je met succes acties uit om te voorkomen dat een huurder haar woning kwijtraakt.
Op een mindere werkdag voer je een lastig gesprek met een huurder en moet je onverwacht bij veel overleggen aanwezig zijn. Hierdoor kom je niet toe aan de werkzaamheden die eigenlijk op je planning stonden.
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
- 18:00
-
- Lunch
- Mails lezen en beantwoorden
- Vakoverleg
- Wijkronde lopen
- Gesprek met huurders
- Acties uitzetten
- Mails lezen en beantwoorden
- Klachten en meldingen beoordelen en acties uitzetten
-
- Lunch
- Administratie bijwerken
- Gesprek met huurder
- Overleg met Wijkbeheerder
- Overleg met Sociaal Consulent
- Verdiepen in veelvoorkomende problematiek
- Klachten en meldingen beoordelen en acties uitzetten
- Overleg met GGZ
- Klachten en meldingen beoordelen en acties uitzetten
-
- Lunch
- Dossier bijwerken
- Wijkronde lopen
- Huisbezoek afleggen
- Multidisciplinair overleg
- Administratie bijwerken
- Klachten en meldingen beoordelen en acties uitzetten
- Dossier bijwerken
-
- Lunch
- Wijkteamoverleg
- Overleg regieteam
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met Politie
- Klachten en meldingen beoordelen en acties uitzetten
- Dossier bijwerken
-
- Lunch
- Overleg met bewonersgroep
- Overleg met gemeente
- Mails lezen en beantwoorden
- Overleg met Wijkbeheerder
- Administratie bijwerken
- Gesprek met huurder
- Wijkronde lopen
Voorbeeld uit de praktijk
Groeipad
Woonwaarts geeft haar medewerkers genoeg ruimte om zichzelf te onwikkelen, zodat de organisatie aan haar opgave kan voldoen. Met de juiste kennis en vaardigheden kunnen medewerkers optimaal presteren in alle wijken en buurten waar Woonwaarts actief is. Medewerkers hebben zelf de regie in handen en krijgen de vrijheid om zichzelf zowel op persoonlijk als op professioneel vlak te ontwikkelen. Hierin worden medewerkers gestimuleerd en gefaciliteerd: Woonwaarts heeft een organisatiebreed opleidingsbudget, en bovendien hebben medewerkers vanuit de CAO Woondiensten een individueel loopbaanbudget.
Werken bij Woonwaarts
Bij ons werken betekent bijdragen aan fijne wijken en buurten.
Wat je ook doet, je werkt altijd aan thema’s zoals beschikbaarheid, betaalbaarheid en duurzame leefkwaliteit. Dat doen we met 140 collega’s en samen met onze partners in de wijk. In de gemeenten Beuningen, Druten en Nijmegen zetten we ons dagelijks in voor sociaal duurzame wijken en buurten. Voor ons zijn dat plekken waar iedereen zich thuis voelt en waar bewoners zich actief voor inzetten.
Wil jij een bijdrage leveren? Neem gerust contact met ons op. We maken graag kennis met je, ook als er op dit moment geen vacatures zijn. We kijken vooral naar wie je bent en welke talenten je meebrengt.
Heb je een visuele beperking of ben je minder mobiel? Regelmatig hebben we vacatures voor functies die hier uitstekend bij passen. Samen kijken we hoe jij goed en prettig bij ons aan de slag kunt. Ben jij zo iemand, of weet jij hoe we met deze mensen in contact kunnen komen? Laat het ons weten!
Neem contact op met Rachelle of Manon via hrm@woonwaarts.nl.
- Kantoor in Nijmegen
- 140 werknemers
- 50% / 50%
- Gemiddelde leeftijd 47 jaar
- Informeel, representatief, voor enkele functies bedrijfskleding
- Hybride werken